Rodinný jídelníček i potřebné suroviny

Jak sestavit týdenní jídelníček na 5 dní tak, abyste nakoupili jen jednou týdně, a přesto jedli plnohodnotná jídla? Spojili jsme se s Janou Florentýnou Zatloukalovou, autorkou blogu Kuchařka pro dceru, která přesně takový jídelníček s nákupním seznamem sestavila. Nebojte, jen o rýži a těstovinách nebudete! Všechny suroviny navíc můžete objednat na Rohlíku.

 

Tak nechoďte ven, pokud nemusíte, a naplánujte si nákupy jen na jeden den v týdnu. My vám vše přivezeme až domů. A díky lepšímu plánování nákupů pomůžete i dalším obyvatelům svého města. Budeme totiž mít víc kapacit pro rozvozy, takže zvládneme doručit nákupy ještě více lidem, kteří to potřebují. Společně to zvládneme!

 

divider

Autorka našeho skvělého jídelníčku:

 
divider

Od snídaně po večeři

  1. Snídaně: Den můžete nastartovat klidně něčím sladkým. Energii během dne totiž spálíte. Ideální jsou vločky, kaše, ovoce i med.
  2. Svačina: Druhá a poslední šance zamlsat sladké. Po obědě už to nedoporučujeme. Nejlepší svačinka je ovoce, které kromě cukru dodá i vlákninu a vitamíny.
  3. Oběd: Hlavní jídlo dne. Ne vždy se najde v týdnu čas a chuť na teplý pokrm, proto si to vynahradíme o víkendu, kde kromě hlavního chodu bude i polévka.
  4. Svačina: Ideální čas na doplnění vitamínů pomocí čerstvé zeleniny. Pokud nesvačíte, dejte si ji alespoň k večeři.
  5. Večeře: Pokud máte rádi velké porce, vyměňte část přílohy za zeleninu. Žaludek se vám zaplní, ale množství sacharidů nezvýšíte. A navíc ještě zvýšíte výživovou hodnotu celé večeře. O víkendu pak ze zbylých surovin připravte na večeři například pomazánky, saláty, polévku nebo omelety.
divider

Nakupte na celý týden - 1 nákup, 125 porcí

 

 

 

 

* Nákupní seznam vystačí pro rodinu s 2 dospělými a 2 dětmi na 5 dní v režimu 5 jídel denně. To je celkem 125 porcí.

 

* Není nezbytné kupovat základní suroviny, které zřejmě máte doma. 

 

* Odhadovaná cena nákupu je okolo 2 800 Kč. Jedna porce vychází přibližně na 23 Kč.

 

* Suroviny si do košíku vložíte přímo v receptech. Takže pokud něco nejíte, snadno to z nákupního seznamu vyškrtnete.

 

 

 

divider

Týdenní jídelníček z jednoho nákupu

Ani v těžkých časech nejste odkázáni jen na konzervy, pečivo a trvanlivé potraviny. I s omezenou možností nákupů si můžete připravit jídla zdravá a vyvážená. Týdenní jídelníček je sestavený pro čtyřčlennou rodinu tak, aby vás všechny udržel zdravé a v kondici. Na každý den se počítá s pěti jídly, která pokryjí denní přísun potřebných živin. Jedinečný je také v tom, že se tu s jídlem neplýtvá. Zbylé suroviny totiž zpracujete při přípravě víkendových večeří. Jídelníček ale není zaměřen na žádná potravinová omezení, tak to, prosím, mějte na zřeteli.

 
divider

Inspirace na každý den

divider

Tipy na závěr

Jak uskladnit potraviny na celý týden?

Všechno uložte tak, jak jste zvyklí. Jen maso, které budete připravovat až za několik dní, dejte do mrazáku, aby se nezkazilo. Do mrazáku poputuje i pečivo, které nespotřebujete následující dny. Chléb v celku před zmrazením nakrájejte na jednotlivé krajíce. V pokojové teplotě pak pečivo rozmrzne do 30 minut. Kdybyste ho chtěli křupavé, nechte ho rozehřát pár minut v troubě o teplotě 100 až 120 °C.

 

Nezapomeňte na pitný režim!

Každý má jinou potřebu a jiné chutě, proto jsme na ně v jídelníčku nebrali zřetel. Kávu, čaj nebo víno k večeři si proto do košíku vložte podle svého uvážení.

 

A jak je to s kaloriemi?

Potřeba každého z nás je individuální. Takže můžete jednu porci zmenšit a druhou naopak zvětšit. Zejména pokud vám to tolik nespaluje, vaši teenageři budou za větší příjem jedině rádi. Kompletní kalorický přehled naleznete v původním článku zde.